Rebl Group: Koko liiketoiminta tietojärjestelmien varassa

Rebl Group Oyj on moderni yrityspainatuksen palvelutalo, jonka liiketoiminta riippuu digitaalisten tietojärjestelmien toiminnasta.

PunaMusta Media Oyj asiakastarinan pääkuva: mies tyytyväisenä etätöissä tietokoneellaan.

Rebl Group Oyj on suomalainen monialayhtiö, joka toimii media-, näkyvyys-, paino- ja digitaalisen liiketoiminnan aloilla. Yhtiön palvelutarjontaan kuuluvat muun muassa digitaalisen näkyvyyden ja brändihallinnan ratkaisut, tapahtuma- ja näkyvyysratkaisut sekä lehtien ja muiden painotuotteiden suunnittelu, sisällöntuotanto ja painaminen. Yrityksessä on n. 800 työntekijää ja Rebl Group Oyj on listattu Helsingin pörssissä.

Modernina yrityksenä Rebl Group -konsernin liiketoiminta edellyttää aina toimivia verkkoyhteyksiä. Yrityksen myynti, palveluiden tuottaminen sekä toimitukset vaativat laadukasta verkkoa ja voidaankin sanoa, että Rebl Group -konsernin liiketoiminnan kannalta verkko on kriittisessä roolissa.

Vuosien saatossa eri valmistajien laitteista koostuva tietoliikenneratkaisu tuli elinkaarensa päähän. Rebl Group -konserni päätti hyödyntää Mintlyn asiantuntemusta uuden sukupolven arkkitehtuuriratkaisun suunnittelussa ja toteutuksessa.

Parasta uudessa verkkoratkaisussamme on se, että käyttäjiltä ei enää tule palautetta verkko vain toimii. Kun vierailen yrityksemme eri toimipisteissä, niin käyttökokemus on kaikkialla sama.

Atso Norppa

ICT-päällikkö, Rebl Group Oyj

Projektin päätavoitteet

Raudanluja luotettavuus
Helpompi hallittavuus
Parantunut käytettävyys

Tavoitteena oli tarjota helpompi hallittavuus ja parantunut käytettävyys mobiililaitteissa, toimistoissa, julkaisutoiminnan erikoisratkaisuissa ja trukkijärjestelmissä.

Mintly toimitti Rebl Group -konsernille uuden arkkitehtuurin suunnittelun, laitteet, asennuksen, jatkuvan tuen sekä ylläpitopalvelut. Rebl Group -konsernin tarpeisiin valittiin sopivimpana laitetoimittajana Juniper, jonka tukiasemille ja kytkimille uusi arkkitehtuuri suunniteltiin ja toteutettiin.

Projektin valmistumisen jälkeen tunnelmia kysyttiin asiakkaan päädystä:

Yhteistyömme Mintlyn kanssa on toiminut hyvin. Palvelu on aina responsiivista.

Atso Norppa

Rebl Group Oyj

Projektin aikana ja jatkuvan Mintlyn ylläpitopalvelun tuoman paikallisen ja ripeän tuen myötä Rebl Group -konserni on todennut useita selkeitä parannuksia aiempaan arkkitehtuuriin verrattuna.

Uuden toimipisteen perustaminen onnistuu nopeasti

Rebl Group -konsernilla on useita toimipisteitä Suomessa ja Virossa. Mintlyn toimittama ratkaisu ja automatisoitu käyttöönotto mahdollistavat tiukat aikataulut ja edulliset asennustyöt.

Ylläpito- ja korjaustöiden määrä vähentynyt

Vähentynyt ylläpitotarve mahdollistaa resurssien keskittäminen muihin tehtäviin, kuten arkkitehtuurin kehittämiseen.

Yleisfiilis on, että ”kaikki tuntuu vain toimivan”. Käyttäjien osalta palaute on ollut positiivista. Muun muassa muuntuvissa ympäristöissä verkko skaalautuu ja joustaa helposti.

Atso Norppa

Rebl Group Oyj

Moderni arkkitehtuuri tuo paljon hyötyjä

Päätavoitteiden täyttymisen lisäksi Mintlyn toimittama arkkitehtuuri auttaa Rebl Group -konsernia useilla liiketoiminnan osa-alueilla:

  • Tekoäly valvoo arkkitehtuuria automaattisesti, ja pyrkii etsimään ongelmia ja vikatilanteita reaaliajassa.
  • Vianselvitys on nopeaa ja suoraviivaista
  • Laitekannan ohjelmistoversioiden ylläpito on vaivatonta
  • ISO-auditoinnin yhteydessä GDPR -mukaisuuden osoittaminen onnistuu vaivatta
  • Tietoturva on huipputasolla
  • Käyttäjien ja ylläpitäjien oikeuksien hallinta on selkeää ja helppoa

Projektin laajuus ja tulokset

80 tukiasemaa
80 kytkintä
18 toimipistettä

Lopputuloksena syntyi nykyaikaista tekoälyä hyödyntävä ratkaisu, joka helpottaa verkon operointia ja vianetsintää. Uusi arkkitehtuuri skaalautuu kustannustehokkaasti ja toimii luotettavasti ilman suuria ylläpitokustannuksia. Mintly jatkaa Rebl Group -konsernin arkkitehtuurin jatkokehitystä ja tukipalveluita yhdessä Juniperin laitevalmistajatuen kanssa.

Verkon hallinta on nyt hyvin suoraviivaista ja helppoa. Helpdeskimme ongelmatikettien määrä on laskenut ja koko henkilökuntamme on tyytyväinen uuteen verkkoratkaisuumme. Mahdollisten ongelmien selvitys on helpottunut huomattavasti Juniper Mist-ratkaisun Marvis AI keinoälyyn pohjautuvan avustajan avulla. Marviksen avulla olemme pystyneet ratkaisemaan monia ongelmia proaktiivisesti.

Atso Norppa

ICT-päällikkö, Rebl Group Oyj

Takaisin